webtit21018_1.jpg
webtit21018_2.jpg
webtit21018_3.jpg
webtit21018_4.jpg
webtit21018_5.jpg
webtit21018_6.jpg
webtit21018_7.jpg
webtit21018_8.jpg
webtit21018_9.jpg
webtit21018_10.jpg
webtit21018_11.jpg
webtit21018_12.jpg
webtit21018_13.jpg
webtit21018_14.jpg
webtit21018_15.jpg
webtit21018_16.jpg
webtit21018_17.jpg
webtit21018_18.jpg
webtit21018_19.jpg
webtit21018_20.jpg
webtit21018_21.jpg
webtit21018_22.jpg
webtit21018_23.jpg
webtit21018_24.jpg
webtit21018_25.jpg
webtit21018_26.jpg
webtit21018_27.jpg
webtit21018_28.jpg
webtit21018_28a.png
webtit21018_29.jpg
previous arrow
next arrow
Shadow
Am I the consciousness or am I the vehicle of consciousness? In Japan, these two alternatives are called the ri hokkai (the general realm) and the ge hokkai (the individual realm). The Japanese say: ge, ri, mu gai (individual, general, no obstruction). When you identify with the consciousness then you can let the vehicle go. You have identified yourself with that which is everlasting. You realize that you are one with the consciousness in all beings.
Joseph Campbell, Transformations of Myth Through Time, 1990
“Moje inspirace je téměř vždycky stejná,” poznamenává Dana Zámečníková. “Je z toho co dobře znám: přátele, vztahy, vztahy mezi muži a ženami. Moje vlastní a obecné, současné a minulé.” Vztahy – osobní i obecné– jsou jádrem Daniných komplexních konstrukcí z tabulového skla, barvy, [a kresby] pastelem a tužkou. Postavy mužů, žen, zvířat - a jejich kombinace – tančí, predvádějí se, visí a všelijak se vznáší v prostorově posunutých a světlem naplněných prostorech skla. Kolem proplouvá lidský stín proplouvá a v tom ho přeruší noha od stolu, která prochazí několika rozměry jako zvuk budíku, který přehlusi živý sen. Prostředí, která Dana vytváří, připomínají podvědomí, jsou to mysteriozní jeviště, která zároveň přijímají a na nichž se promítají myšlenky, pocity a emoce. Nevíme přesně jaká skutečnost se na nich odehrává, ale poznáváme ji z nápovědy, kterou nám skytajíi postavy a gesta. I ty nejobyčejnejší střety odhalují v Daniných světech pravdu o podstatě lidské zkušenosti. [Je] individualní, obecná, bez překážek.

Tina Oldknow
Kurátorka moderního skla, The Corning Museum of Glass, Corning NY